torsdag 20. juni 2013

KAFFE SÅPE

KAFFE SÅPE

Kaffe såpe tar bort lunt av løk, fisk etc fra hendene. De er dermed en flott gave til alle som er glad i å lage mat. Lag gjerne en flott pose, innpaknig eller eske og ta med som vertinnegave.


Oppskrift på kaffesåpe er:
Såpemasse hvit 1/3 del
Såpemasse blank 2/3 del
Hele kaffekorn
Fryse tørret kaffe (bruk gjerne en billig type).
Såpeduft - vanilje (fungerer fint med kaffeduften.)

Smelt ført den blanke såpemassen og bland i fryse tørret kaffe og vaniljeduft. Hell den blandede såpemassen i helt ordinære former (uten mønster), eller i muffens former.

Hell blandingen i formene til 2/3 fulle.
Smelt hvis såpemasse og til før duft.
Når den første såpemassen har tørket til en snerk hinne legger du på hele kaffebønner. Hell så den hvite såpemassen forsiktig over.



Lykke til!

3 kommentarer:

  1. Dette har jeg fått flotte tilbakemeldinger fra mine kunder på, - Det funker -
    -Helle-

    SvarSlett
  2. Dette har jeg fått flotte tilbakemeldinger fra mine kunder på, - Det funker -
    -Helle-

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar. Setter pris på at du er innom bloggen min.